Andelsligaen 2021. (Drenge/pige)

Puljekampe spilles fra d. 30/8. til d. 1/10. 2021. (Semifinaler er i uge 40 og finalerne arbejdes der på, at det bliver onsdag i uge 41.)

Turneringen er for 2. & 3. klassebørn. (Dog må der gerne benyttes børn fra lavere klassetrin.) Det er helt op til hvert enkle deltagende fritidshjem, om der laves rene klasse opdelte hold, eller om man har blandet hold.

Er man et fritidshjem med flere drengehold tilmeld AndelsLigaen, må der ikke byttes rundt på spillerne imellem de to hold. Så har en spiller først spillet på et hold, er denne spiller låst til kun at må spille på det pågældende hold resten af sæsonen. (Dette gælder også ved en evt. finale deltagelse.) Så hvis holdet mangler spillere, må man altså gerne tage yngre spillere med på holdet. (Hvis de ikke tidligere har været i brug på andre Andelsliga hold)

Ved et evt. skifte til et andet fritidshjem under turneringen, må barnet/spilleren selvfølige gerne spille for sit nye fritidshjem i indeværen sæson. Også selv om han/hun har spillet en kamp, eller flere for sit sit gamle fritidshjem.

Drengene spiller med 8 mand på banen, på en hel 8-mandsbane.

Pigerne spiller med 8 piger på en reduceret 8 mandsbane. Målene flyttes tætter på hinanden for at gøre bane kortere og banen gøres også smallere. Begge dele er vigtigt, da ikke alle piger er de samme boldspiller som drengene og det giver nogle bedre og mere fair pigekampe.

Der spilles 2 x 15 min. (Drenge som piger.)

Der skal spilles med benskinner. (Pga. brug af fodboldstøvler.) Fodboldstøvler er dog ikke obligatorisk.


Pulje inddelingen i sæson 2021:

Drengene har 2 puljer. En med 5 hold og en med 4 hold i hver.
Der er fastlagt faste spilledage for hvornår kampene skal afvikles.

Pigerne spiller i 1 pulje med 5 hold. Der er også hos pigerne fastlagt faste spilledage (torsdage) for hvornår kampene skal afvikles.

Alle puljekampe (Drenge som piger) skal være afsluttet ved udgangen af uge 39.


Afbud til en aftalt kamp, skal gives minimum 24 timer før aftalte kamptidspunkt. Man aftaler selv ved afbud, en ny kampdato for den aflyste kamp. Aflyste kampe skal være afviklet senest fredag d. 1/10 2021. (Huske at give Mikkel, Idrætten besked derom.)

Gives der for sent afbud til en kamp, taber det hold som har givet for sent afbud med 0-3. Undtagelsen af denne § er, hvis modstander holdet acceptere et senere afbud. (Hvilket vi på det kraftigste opfordre til er reglen, mere end undtagelsen.)

Kommer man foran-reglen (Gældende for både drenge og piger):

Hvis et hold fører med 3 mål, må/skal holdet der er bagud, sætte en ekstra spiller ind. Samtidig opfordres det til, at den ”bedste” spiller fra førerholdet, hives ud til pause. Førerholdet skal nu spille med en spiller i undertal indtil målforskellen evt. igen bliver mindre end 3 mål.

Førers der med 5 mål, må/skal holdet der bagud sætte endnu en spiller på banen, så de nu har 10 spiller på banen imod 8 mand/piger på holdet der fører. Bliver målforskellen igen mindre end 5 mål, tager bagud-holdet en spille ud til pause.

Ved en målforskelle på 7 mål og derover, må holdet der er bagud, sætte endnu ekstra spiller på banen (Den 11. spiller).

Der opfordres hele vejen til, at man tager flere af sine "gode" spiller ud til en pause, hvis man som voksen kan se, at ens hold er ved at køre det andet hold "over".

Målmand og offside:

Det er tilladt for målmanden at samle bolden op med hænderne ved tilbagelægning fra egne spillere.

Ved udspark fra målfeltet, skal modstandere holde sig ude af feltet.
(Eller i den afstand som den pågældende dommer angiver.)

Der spilles ikke med offside reglen.

Når en kamp er spillet færdig, aftales det hvem der mail'er/ringer til Mikkel på Idrætten med resultatet. Dette er vigtig ift. at få resultatet ind på hjemmesiden. (www.andel86.dk) og vi alle derved har mulighed for, at kunne følge med i turneringen.

mikkel@idraettenfarum.dk / telefon: 44 95 97 25.

Hvem går videre efter puljespillet?

Hos drengene går de to bedste hold fra hver pulje videre til slutspillet.

Hvis der er pointlighed når puljekampene er afviklet, afgøres det hvem der
går videre efter følgende regler:


1. Indbyrdes kampe
2. Omkamp
3. Ender omkampen uafgjort spilles der 2 x 5 min. forlænget spilletid
4. Straffespark

 

Ved en evt. uafgjort afgørende sidste pulje/indbyrdes kamp. Kan man, om man vil, gå til forlænget spilletid direkte og derved sparre en spilledag mere. (Denne regel kan kun bruges hvis begge hold er enige herom og det er aftalt før kampstart af den pågældende kamp.)
 

Grupperne i drengeturneringen parres således til semifinalerne: Vinderen af Pulje 1, møder nummer 2 fra Pulje 2. og nummer 1 fra pulje 2, møder nummer 2 fra pulje 1.

*Der er særlige regler for semifinalerne og finalerne mht. forlænget spilletid.

 

Pigerne spiller IKKE semifinale. Alle 4 pigehold går direkte videre til finalestævnet i uge 41.

Nummer et og to hos pigerne, mødes i finalen og nummer tre og fire, mødes i bronze-kampen.

 

Mht. medaljer, er der indkøbt 15 stk. til vær kategori. Så har man hold der større ind 15 mand, må man selv stå for de øvrige medaljer. (Kontakt evt. Mikkel, Idrætten, da der sikkert er overskud af medaljer fra de forgående år.)

Der er booket baner hos kommunen til samtlige kampe.

Der opfordres hermed til at arrangere kampe efter gruppespillet, for de hold der ikke kom videre. Dette gælder både piger og drenge.

Vi vil igen i år henstille til fairplay både på og udenfor banen.
 

Semifinalen for drenge afvikles tirsdag i uge 40.

Begge drenge semifinalerne, spilles på banerne i VEST med kampstart kl. 15.15.

 

Finalerne/bronzekampene bliver forhåbentligt afholdt på Farum Park, onsdag den 13. okt.


Der kommer nærmere information omkring selve finalestævnet når vi ved hvem der deltager og om vi har fået Farum Park (Right To Dream Park).

 

Må det bedste hold vinde…


Ved spørgsmål, henvendelse til
Claus fra Solvang og Mikkel fra Idrætten.